Falsterbo ponyrace 2010 ♥ Min och Pajas story..

Jag kommer aldrig glömma Falsterbo Horse show 2010 när jag red Pajas i båda ponnyracen..
Första gången jag red Pajas var på en träningstävling på Bornslätt.
Han var jättebusig på uppvärmningen så jag blev osäker om jag verkligen skulle kunna fullfölja hela löpet som snart skulle gå, om jag skulle sitta kvar.
Men när väl starten gick så for Pajas iväg men han bockade lite och kom ur balans så han råkade hamna på sandbanan inanför gräs banan.
Alla andra galopperade på gräsbanan men jag och Pajas på sanden.
Pajas hade en sån vinnarskalle, efterssom att han inte såg de andra så trodde han att han låg i ledningen på loppet och var överlycklig :)
När vi väl kom ut på gräset så blev det en hiskelig fart på han, han var grymt snabb.
Efter några träningslöp så insåg vi att Pajas verkligen var supersnabb och vi åkte upp till Fredrik som äger han varannan dag och tränade han.
Vi satsade på Falsterbo.
Pajas blev bara snabbare och snabbare för varje gång vi tränade han och sen var dagen inne.
Det var ganska många med i löpet på Falsterbo och vi visste att det inte var lätt motstånd men att han hade chans.
Det första racet, Lilla ponnyracet gick på dressyr banan.
Pajas var supertaggad och fick en bra start.
Han tog ledningen och höll den ända in i mål, det var superhäftig känsla att få rida inför så mycket publik och dessutom vinna !
Jag blev interjuvad och Pajas fick ett täcke och en jätterosett.

Spurtar mot mål :)

Prisutdelning :)

Stora Ponnyracet
Någon dag efter lilla ponnyracet så var det dags för det stora racet på den stora arenan, gräsbanan.
Pajas var även taggad denna dagen.
Nu visste han var det var frågan om.
Han fick en bra start även denna gången, han tog ledningen.
Under en lång fight med ett annat ekipage, det svåraste motståndet.
Så tog jag och Pajas även hem segern i stora ponnyracet.
Nu var det ännu mer publik.
Pajas fick en till rosett och ett till täcke, och jag blev intejuvad en gång till.

Uploppet, stora ponnyracet :)

Den finaste bilden, prisutdelningen stora racet ♥

Här fick ni höra en del av min och Pajas story, nu rider jag inte pajas längre för jag är för lång och har inte tid..
Det var en underbar tid med dig Pajas, Love u ♥

Kommentarer
Postat av: Ellinor

awwe, fina Pajas! :) <3

2011-02-12 @ 22:56:24
URL: http://elithoppare.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0