Min Tävlings-Outfit !


Här är min tävlings - Outfit, dock är ju inte hjälmen som jag har svart, utan Blått läder ;), samma med västen. Den är oxå blå.
1. Animo Kavaj

Min kavaj är av märket Animo. Animo är ett italienskt märke.
Detta är den bästa kavajen jag någonsin haft ! Jag älskar den för att den är så otroligt skön och snygg.
Den är väldigt slimmad och har smala ärmar, vilket jag föredrar men är ovanligt.
Jag rekomenderar den verkligen !¨
Kavajen finns att köpa på lite olika ställen, jag köpte min begagnad men om ni vill köpa en ny så sök på Animo kavaj på Google !
2. rong>Riders Company väst.

Min säkerhets-väst är av märket Riders Company.
Jag tycker att västen är helt OK i både utseende och passform !
Så om ni vill ha en bra väst för bra pris så kan jag rekomendera denna !, dock är min i den äldre modellen så jag vet inte hur de nyare är :)
Min väst är blå och inte svart som på bilden, jag ska köpa en ny väst när jag hittar en.
Då ska jag ha en blå Racesafe, så om ni har en sådan i storlek Child L till salu så säg till ! :D
3. Mountain Horse ridbyxor.

Mina ridbyxor är av märket Mountain Horse.
Dessa ridbyxorma är grymt snygga och väldigt sköna !
Dom har bra kvalite, men jag vet inte vad dom ligger på i pris..
Jag har även ett par vita Kingsland ridbyxor som jag delar med min syster, dom är också väldigt sköna !
Vi fick dom utav vår kompis för att dom inte passade henne :)
Jag rekomenderar mina Mountain Horse men Kingsland ridbyxorna har vi inte haft så länge så att jag vet inte hur dom är i kvaliten.. så dom kan jag inte rekomendera än :)
4. John Whitaker ridhjälm.

Min hjälm är av märket John Whitaker, men min är inte som den på bilden utan min är blå och i läder ! :)
Denna hjälmen är över lag ganska ovanlig tycker jag, det är inte så många som har den.
Men jag tycker om min mycket, den är väldigt skön.
Den har en väldigt annorlunda form, men jag tycker att det är snyggt ! :)
Denna hjälmen rekomenderar jag ! :D
5. Fraticelli ridstövlar.

Jag har ett par Fraticelli ridstövlar som jag tycker väldigt mycket om !
Fraticelli är Italienskt och har mycket bra kvalité.
Det enda jag skulle vilja är att de skulle vara lite smalare i skaftet, då skulle de vara perfekta ! :D
Jag föredrar stövlar av den lite mer klassiska modellen men dom måste vara mjuka.
Om du tycker samma sak så är dessa stövlarna ett bra val ! :D
Jag köpte mina i Scandinavium men jag vet att Equipe oxå säljer dom :)
6. Pikeur tävlingsskjorta.

Min skjorta är av märket Pikeur.
Jag har 2 st till av samma märke men den ena är lång-ärmad.
Pikeur skjortorna har grym kvalite och dom är enkla och snygga !
Min ena skjorta har jag haft i 4 år och den ser fortfarande ut som ny :D !
Dessa skjortorna rekomenderar jag :)
Här är Tävlings outfit till hästarna, de flesta grejorna är Dublins men något är Timmys..
1. Butet sadel.

Min sadel är av märket butet och jag ÄLSKAR den !
Denna sadel är väldigt populär bland toppryttarna, jag tror inte att den är jättevanlig inom ponnysporten..
Min är defenitivt inte vanlig iallafall, den är i storlek 15 " och det finns bara några få exemplar i världen.
Jag har en storlek 15 " för att Dublin inte kan ha en sadel som är längre.
Jag köpte min sadel begagnad.
Dessa sadlarna är svin-dyra nya men man kan, om man har tur hitta dom för bra pris begagnat, var inte rädd för att köpa en lite äldre för de har super kvalité !
Rekomenderar verkligen !
2. RG schabrak.

Jag har flera stycken tävlings-schabrak men jag valde  det som jag tycker är snyggast, mitt RG.
Jag köpte mitt rg på Charlies faktiskt ! Det var mycket billigare där så då passade jag på ! :D
Mitt schabrak har inte tappat i färgen än men vad jag har hört så har inte rg så bra kvalite på sina schabrak.
Jag har inte använt mitt så många gånger och inte tvättat det mer än 2 gånger så jag vet inte själv..
Så därför kan jag inte rekomendera det för jag vet inte så mycket om produkten.. :)
3. Eskadron skydd.

Jag har ett par Eskadron skydd som jag använder både på träning och tävling.
Eskadron har jättebra kvalitet, de är ganska snygga också.
Väldigt enkla, men det finns snyggare !
Det finns inte så mycket mer att skriva..
Jag rekomenderar dom ! :)
4. Swarovski pannband.

Jag har ett blått swarovski pannband som jag har köpt på Charlies.
De jag köpte hade inte så bra kvalite för 4 kristaller har åkt av..
Klara har ett från Svensk ridsport och hennes stenar sitter fast mycket bättre.
Swarovski pannband är jättevanliga, men det är inte så konstigt efterssom att dom är grymt snygga ! :)
Rekomenderar :D
5. Glen Gordon brösta.

Jag har en Glen Gordon brösta som jag är väldigt nöjd med !
Den är väldigt snygg och har bra kvalite.
Finns inte så mycket mer att skriva men jag kan verkligen rekomendera den ;)
6. Henri De Rivel träns.
Det är faktiskt mitt träns på bilden :D
Jag tycker att det är väldigt snyggt när det är broderat på nosgrimman annars ser tränset så tomt ut.
Mitt träns har hållt sig fint så länge jag har haft det, jag kan rekomender detta tränset men jag vet faktiskt inte var man kan köpa dom, jag köpte mitt på typ hästavdelningen på City Gross haha.
Man kan nog söka på det på Google.. :)
7. Equipe boots.

Jag har inte använt mina boots på Dublin så mycket för att dom är lite långa men jag ska använda dom på Timmy i sommar.
Jag tycker att det är snyggt att de är silvriga, ovanligt men kul :)
De har egentligen inget speciellt..
Jag köpte mina på Equipe :)
Ni får jättegärna vad ni gillar mest och vad ni gillar minst med min utrustning :D skulle vara kul att höra :)
Skriver mer snart //Ester :D

Kommentarer
Postat av: Anonym

STOR diss till din hjälm, men stort plus till animo kavaj o butet sadel:D

2011-01-14 @ 21:19:00
Postat av: Anonym

Diss hjälm, plus animo o butet:D

2011-01-14 @ 22:11:44
Postat av: Anonym

Jag tycker du ska skriva ett inlägg om vad du och dublin har för utrustning när ni tävlar ponnygalopp och även skriva nått inlägg om galoppen :)

2011-01-15 @ 18:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0