En fin liten presentation av mig och mina hästar :)

Hejhej!
Klara heter jag och jag är som sagt Esters syster.
Jag är snart 14 år och har 1 "egen" häst och sen rider jag två stycken åt andra :)
Jag har ridit sen jag var tre år, alltså nu i 11 år!
Det största jag tävlat är Baltic Cup som jag red första gången i höstas med en placering med mig hem (:
Jag har bestämt mig för att jag inte vill ha fler ponnys utan jag vill börja på storhäst. Jag tycker det är riktigt roligt att rida storhäst och sen vill jag kunna använda min juniortid även till storhäst och inte behöva gå upp på youngrider direkt. :)
Hästarna jag rider:


Foto: Ester Lidén Kiraly

Red Hot Chili Pepper
Född:2004
e. Veronas Bo-Gi
u. Disney Girl
Ägare: Johanna Lindbäck
Ras: Svensk Ridponny
Chili har tävlat upp till LA, har två nollor :) Chili började tävla förra våren i maj.
Han har varit lite skadad men nu är han igång igen.
Målet för Chili i år är Ung Ponny SM, som går i MsvB.
Foto: Ester Lidén Kiraly

Hinders Earl Grey
Född: 2001
e. Paddock Camargue
u. Simbergs Mini
Ägare: Fam. Lidén Kiraly
Nicke har tävlat upp till Regional MsvB med placering. Har hoppat 1 MsvA med honom..
Det var med han jag startade Baltic Cup med :)
Nicke är en lite speciell kille, men i LA är han en riktig vinnare. Han är väldigt vändbar och vi har haft honom sen han var tre. Vi red in honom och så. Nu är planen att jag ska rida honom ett tag till men att han ska säljas i år då jag inte vill ha fler ponnys utan jag vill ha storhäst.
Foto: Ester Lidén Kiraly
Miss Mara
Född:2007
e.Cagancho
ue. Eighty Eight Keys xx
Ägare: Charlotte Hamilton
Miss Mara är en 4 årig storhäst som jag börja rid för att Lotta och Niklas skulle iväg för att Nikals skulle tävla :) (det är dom som rider henne i vanliga fall) Och jag har ridit henne nu ett tag och det har gått riktigt bra. Hon är inte så stor bara 162-163 men det räcker. Hon är väldigt snäll och rolig att rida! :)
Planen för henne tror jag är att hon ska gå 4 års championatet. Sen vet jag inte om jag ska rida henne eller om någon annan rider henne :)
Där var lite info om mig och hästarna jag rider!
Om ni har några frågor så fråga gärna och ge tips på vad jag ska skriva om, väldigt tacksam då jag inte har så bra fantasi ;)


//Klara :)

Kommentarer
Postat av: Julia Tenland

Undrar vad Nicke är för ras?

Han är galet fin! :)

2011-03-29 @ 15:27:03
URL: http://ridestyle.blogg.se/
Postat av: Matilda Nilsson

Du rider hur bra och fint som helst tycker jag<3<3:)

Är Nicke till salu? <3:):)

2011-03-29 @ 16:02:21
Postat av: Matilda Nilsson

Nicke han är så himmmmla fin vill köpa han hihi:D<3<3

2011-03-29 @ 16:04:10
Postat av: Anonym

har du inte bilder när du rider miss mara?

2011-03-31 @ 19:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0