Med väst eller utan ?


Vad tycker ni om att man måste ha säkerhetsväst på tävling till och med det året man fyller 18 ?

Själv tycker jag såhär..
Ja, det är bra för säkerheten men samtidigt blir man smidigare utan som Sylve Söderstrand sa i någon tidning.
Men jag tycker att det borde vara upp till föräldrarnas ansvar om barnet ska bära väst eller inte.
Själv bär jag väst, men den jag har nu är extremt tunn och det känns inte som om den skulle skydda om jag åkte av, jag har provat Racesafe-västarna men i dom känner jag mej väldigt osmidig och kan inte röra mig utan att västen är i vägen för den är alldeles för tjock.
Tipperary västarna är de enda som är supersköna och lagom tjocka, men självklart så är ju inte dom godkända..
Jag tror det är något om att det inte uppfyller alla säkerhetskrav.
Men är det inte bättre att ha en väst som skyddar en helt ok och att man kan röra sig obehindrat ?
Eller ?, vad tycker ni ?
I fälttävlan tycker jag defenitivt att man ska använda väst, i galopp oxå.
Jag vet inte vad man har för väst i fälttävlan men i galoppen är Tipperary godkända, på storhäst.
Det är viktigt att man kan röra sig fritt så man kan rulla undan hästen om man skulle trilla av.

Kommentarer
Postat av: Amanda

Tycker att det är bra, fast det hade varit bättre om åldern hade varit yngre. Alltså kanske 14-16 ist. för 18. Annars är det föreldern som bestämmer tycker jag :-)

2011-03-23 @ 19:19:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0