In da car Nu sitter jag och daddy i bilen ...

img_5233 (MMS)

In da car Nu sitter jag och daddy i bilen äntligen på väg till Perstorp, bilen krånglade jättemycket när vi skulle starta.. Vi ska iallafall kolla på Klara när hon tävlar storhäst, Linnea Hon är till salu !!! Självklart har jag min <3älskade<3 kamera med mig, men tror nog det blir jag som får hålla i filmkameran iallafall... Äh, det är ju typ ändå bara hälften av alla ridhus som det går att fotta i.. ? Ängelholms går, Skabersjö oxå och i Lillhagen borde det gå ganska lätt. I både Skabersjö och Lillhagen har dom ju det ljusa fina underlaget och ljusa ridhus. I ängelholm så går det oxå väldigt bra att fotta men förstår inte hur..? Dom har mörkt underlag och inte så värst mycket ljusinsläpp heller. Men det är riktigt bra att fotta i ! I Helsingborgs var det i princip omöjligt. Antingen blev bilderna skarpa och jättemörka eller så blev dom oskarpa och bra i ljuset. Brukar i ridhus ha 4.0 i bländare 800 eller 1600 i ISO, bros på. Och en slutartid på absolut minst 160/sek men vanligast 200/sek. Jag har nu kört på helmanuella instälningar ett ganska bra tag och jag använder i princip aldrig det automatiska längre Om du inte förstår hur man ska använda det manuella så rekommenderar jag dig att köpa en fotobok eller en tidning med grunderna. & självklart prova dig fram ! Tänk på att hur bra kameran än är så beror nästan allt på den som står bakom. Detta blev ju ett litet fotoinlägg ! kommer mer sånt här... :)..... Här är min egna utrustning, Canon Eos 1000D + Canon EF 70-200mm f/4.0L USM <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0