Vad är skillnaden..?

Det är väldigt mycket prat just nu i min värld om sanna & falska vänner.
Men vad är det som gör att man klassas som en sann vän och vad gör så att man tolkas som en falsk vän ?

En sann vän sägs vara den som aldrig snackar skit, är sig självoch ändrar inte personlighet oavsett om man är med den ena eller den andra, en falsk vän är den som snackar skit och ändrar sig hit och dit och byter umgänge titt som tätt.
Så.. skitsnack..? vad är igentligen skitsnack ? Är det skitsnack om jag skulle säga att jag tyckte att den där Tove eller whatever var kaxig till min kompis & jag inte ville umgås med henne och sedan inte gjorde det ?
Man säger ju vad man tycker men om man kan stå för sitt ord är det verkligen skitsnack ?
Skitsnack tycker jag är när en kompis säger att den inte gillar den och den personen men dagen efter så umgås hon med dom personerna iallafall, det är ju rent bullshit.
Skitsnack tycker jag oxå är falska rykten, att börja sprida falska rykten om en person tycker jag är det värsta man kan göra.
För vem ska man tro på?
Om en kompis rekommenderar dig att INTE umgås med en tjej & sedan umgås hon själv med den personen dagen efter .. Vem ska man tro på ?
Dagens ungdommar kan vara svåra ibland, jag hoppas att mina vänner ser mig som en sann vän för det är det jag alltid har viljat vara, och gör mitt bästa för att vara det varenda sekund.
Jag kommer aldrig ändra mig för att jag ska passa in i något gäng, kommer aldrig söka kontakt med personer som jag vet sett och hört har sårat andra.
Himmel med ögonen då tänker ni att det var ju i 1:an 2:an och max 3:an man höll på med något sånt.. ?
Men nej, när man ser en tonåring hålla på med sånt och sedan umgås med samma person dagen efter som världens bästa kompisar då undrar man vad detta är på väg hela grejen.
Håll hårt i dom du älskar, var aldrig elak mot någon som älskar dig på riktigt för dom vill dej bara väl.
peace E


Random men ändå med mening

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0