Dagens Ridpass: Tea Please

Tea Please
Idag red jag Tea på lilla utebanan för Lotta.
Tränade markarbete och gick kanska bra i början, lite sådär sedan det kändes som om jag inte riktigt kom åt honom.
Tränade först på att försöka få ner honom i låg form vlket inte är så lätt då han inte är så stark än i ryggmuskulaturen.
Sedan tränade vi på galoppfattningar för att han ska bli lydig och det gick hyffsat till en början men sen så blev fattningarna riktigt bra, avbrotten blev bättre men var fortfarande inte helt hundra.
Vi gjorde även lite skänkelvikningar för lite lösgjörande arbete & det gick inte så bra först när jag skulle flytta för vänsterskänkeln, det var som att han fick panik när jag lade på skänkeln för han galopperande iväg men sen fick jag igenom det och han gjorde jfina skänkelvikningar för båda skänklarna.
Vi avsutade med att lägga ner honom i formen och då fick vi ti ( haha precis när jag skrev det här så kollade jag bakåt och så stog mamma där helt plötsligt så jag bara skrek.. haha ) ll det riktigt bra !

Tea för ett tag sen när vi hoppade, bilden är dock lite suddig men vad gör det när objektet är urfint ? :)

Tea när vi var i Dagstorp och hoppade terräng.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Storhäst :)?

2011-11-01 @ 09:19:23
URL: http://danzaakuduro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0